Jumaat, 31 Ogos 2012

PAJERO LO49: D-CARBO2


SHAH ALAM 31 OGOS- Sebelum meneruskan penjelajahan offroad, langkah meningkatkan prestasi enjin Pajero LO49 telah dibuat secara berperingkat. Setelah mendapat nasihat daripada En. Alias dari Klang saya mencuba menggunakan Dcarbo2 untuk membersihkan enjin dan sekalugus meningkatkan prestasinya.

Temujanji dibuat di Masjid Shah Alam. Setelah dimasukkan cecair DCarbo2..asap putih mula keluar dengan banyaknya disusuli asap hitam yang banyak apabila pedal minyak ditekan.

Ternyata menunjukkan kesan yang menakjubkan. Enjin mula senyap dan bertenaga. Sekarang saya dengan mudah boleh memecut 120 km/jam. Enjin diesel saya yang lembab kini mula bertenaga. Hasrat untuk menukar kepada enjin intercooler turbo dilupakan buat sementara waktu kerana berpuashati dengan prestasi sekarang. Terima kasih D Carbo2, tidak sabar untuk mencuba perjalanan jauh dan offroad pertengahan September ini.

Dcarbo2 boleh d diperolehi di mana-mana bengkel membaiki kenderaan. Bagi yang ingin mencuba boleh menghubungi En. Alis di talian 012-3661431

Laman web: www.dicarbo.com.my

Youtube: 

PROSES MEMASUKKAN D CARBO KE DALAM ENJIN

ASAP PUTIH MULA KELUAR

ASAP SEMAKIN BANYAK


INILAH KESAN PEMBERSIHAN ENJIN OLEH D CARBO


Tiada ulasan:

Catat Ulasan